Skip to main content

A .NET Framework és Programozása tárgy honlapja

Go Search
Home
  
.NET > A .NET Framework és Programozása tárgy honlapja > Beadandók 2006/2007 I. félév  

Beadandók 2006/2007 I. félév

Modify settings and columns
  
View: 
KészítőkFilterRövid leírásFilterFeature listaFilter
Sakk-program.Use SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Hoch Csaba [hoch@inf.elte]
Interneten keresztül lehet játszani, az egyik játékos a szerver, akihez
csatlakozni tud a másik játékos.
Működés (bábuk mozgatása egérrel, stb) értelemszerűen.
Az egyik játékos indít egy szervert, kiírja a gép neki hogy "abcd"
portra lehet jönni (a program a rendszertől kér egy szabad portot.)
A másik játékosnak az IP-címet (vagy domaint, gondolom, ez sem sokkal
nehezebb) és ezt a portot kell beírnia.
Az soron következő játékos programja csak akkor küldi tovább a lépést, ha legális (de azért a másik is ellenőrzi, nehogy csalni tudjon egy hackelt progival).
- mentés/betöltés (a két játékos közül bárki betölthet, a másiknak
persze jóvá kell hagynia)
 - cserélhető "skin" (azaz meg lehet adni egy olyan fájlt, ami leírja a
mezők színét és a bábu-képfájlok helyét)
( - Nem biztos, de felvetődött bennem: gép elleni játék, ha van a gépen
olyan program, ami tud sakkozni (pl. gnuchess))
Egy "instant messageing" kliens-szerver párosUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Viktor Tisztaval [viktor.tisztaval@gmail]
Egy "instant messageing" kliens-szerver párost készítenék.
A kliens programot a felhasználók futtatnák saját gépükön, a szerver egy központi gépen futna.
A kliens induláskor bejelentkezik a szerverhez, az pedig minden olyan klienst update-el, akiknek ismerőse az újonnan bejelentkezett felhasználó.
A felhasználók adatait a szervergépen tárolnám XML konfigurációs file-ok formájában (esetleg egy adatbázisban).
Bejelentkezés után a kliensek szöveges üzeneteket (esetleg file-okat) tudnak küldeni egymásnak.
Felhasználói élmény növelése érdekében smiley-k használatát is lehetővé tenném.
 - regisztráció a rendszerbe
  - regisztráció törlése
  - felhasználói adatok megadása
    - név
    - kor
    - nem
    - lakóhely
    - e-mail cím
  - azonnali üzenetküldés regisztrált felhasználóknak
  - keresés a felhasználói adatbázisban a regisztrációban megadott adatok szerint
  - ismerősök listájának összeállítása
  - kapcsolati állapot beállítása
    - elérhető
    - távol
    - elfoglalt

Lehetséges bővítések:
  - blokkolt felhasználók
  - kép a felhasználóról
  - felhasználói felület testreszabhatósága
  - ....
Színházi hely / jegy foglaló rendszerUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Gergely Kovacs [KOKA@ludens.elte]
Egy színház jegyváráslásának lebonyolítására szolgáló rendszer. Több előadóterem, egyszerre több előadás lehet, stb...
- Adatbázis (SQL)
- Előadott műsorok kezelése
- Előadások, Termek nyilvántartása
- Adatelérés az előadáson tanult módon. (tárolt eljárások, rétegelés stb.)
- "Térkép" a helyek lefoglalásánál
Plinking (taktikai sörösdoboz-írtás)Use SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Merkl Balázs [bo-co@freemail]
Adott egy színtér amin egy sörözdoboz van.
A színteret FPS-játék szerűen jelenítjük meg.
A cél találjuk el minnél többször a sörösdobozt.

A C# lehetőségein kívül a Direct X API-ját használnám a
megvalósításhoz.
-Számolja hányszor találjuk el a sörösdobozt.
-Állítható gravitáció
-Állítható lőtáv
-Részeg user opció
Mosoly a kotelenUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Csillik David Janos [csdj@inf.elte]
Kliens-szerver formaban megoldott programot keszitenek, ahol a
felhasznalok azonositasuk/regisztralasuk utan bejegyezhetnek legujabb
maszoteljesitmenyeiket, editalhatnak a regieket, kereshetnenek az addigi
bejegyzesek kozott, valamint hozzaszolasokat tehetnenek, valamint
pontozhatnak az adott utat. Az adatokat a szerveren tarolnam, XML formaban.
-bejelentkezes/regisztracio
-uj maszout regisztralasa (nev, hossz, elso teli/nyari megmaszas,
magassag, nehezseg, fekvese, hegyseg, orszag, beszallas leirasa,
lejovetel leirasa, ut leirasa, falrajz es kepek feltoltese)
-mar bejegyzett ut megjelolese sajat teljesitmenynek
-kereses(nev, nehezseg, hegyseg, ki maszta, stb...)
-hozzaszolas, pontozas
(-nyomtatas)
FajlkezeloUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Siska Marton [siska@elte]
Egy Total Commander szeru file-kezelo.
-2 panelon tallozas
-copy
-move
-rename
-delete
-kereses
-meghajtok valtasa
-ftp
-kenyelmes kezles, jo megjelenites
-beallitasok mentese
-skin
sudokuUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Tóth Gábor [gabor.toth@prolabor]
sudoku játék megvalósítása és táblák megoldása.
-A Táblák mérete megadható
-A Cellákba írható karakterek is megadhatóak (nem kell feltétlenül számnak lennie)
-Toolbox használatával  a cellák fölött segítségként kiírja a még lehetségesen oda kerülő karaktereket
-Táblák mentése - betöltése
-Feladvány kitöltésére könnyítés. Kijelöljetőek cellák, és a tábla törlésekor azokat nem törli (kvázi rontott feladvány kitörlésekor a feladvány nem veszik el)
-Kitöltés helyesség vizsgálat
-Kétféle algoritmus használata (plussz ha ez a kettő nem vezet eredményre visszalépéses keresés ami tuti megoldja a feladványt (egy megoldást ad))
- Persze szép színes :D
raktárkészlet-nyilvántartó programUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Krisztian Schmeiszer [kschmeiszer@yahoo]
valamilyen raktárkészlet nyilvántartása, a pontos adatok megadása programon keresztül
-    adatok szerkesztése gridben
-    mentés XML-be
-    mentés HTML-be
-    tetszőleges adatbázis használata: ODBC
-    adattábla automatikus létrehozása, mentés
-    XSLT transzformáció HTML léterhozására
Szabályzás szimulációUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Plósz Péter [ploszpe@gmail]
A program lehetőséget ad különböző szabályző algoritmusok működésének szimulációjára.
·         Eredmények grafikus megjelenítése

·         Eredmények összehasonlítása (Ugyanazon algoritmus, különböző modellek esetén)

·         Szimulációs eredmények mentése (XML, esetleg matlab)

·         Definiált interface-ek a program további bővítéséhez

·         Modellként használható valós, mérést megvalósító osztály is

 
CSudokuUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Legéndi Richárd Olivér [roante@freemail]
Sudoku játékprogram.
- Feladványok szerkesztése, elmentése, generálása, képbe exportálása, főbb típusokra templatekkel
- Candidate-ek számolása, opcióként mutatása, filtering
- Párokra, trippletekre szűrési lehetőség
- Hintek, színezési lehetőségek, undo/redo, rossz lépések blokkolása
- Óra, high-score táblázat
SPlayerUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
CSERHATI Norbert [cserhati@inf.elte]
A MédiaPlayer-hez hasonló multimédiás (film/zene) lejátszó.
   -Minden ami egy ilyen lejátszótól elvárható(play, pause, stop, FullScreen....)
   -felirat kezelés, ha több is van, akkor azok között tallózás
   -esetleges felirathibák (csúszás, rossz fordítsá) programon belüli javíthatósága
   -felirattípusok konvertálása ( svf <-> srt )
   -különböző skin
   -egyszerre több fájl listába történő rendezése....
LiveUpdate Program + LauncherUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Adorjan Csaba [tsaba_ksl@freemail]
Egy tavoli SQL adatbazisbol letolti a programok verzioinak leirasat, ha kell letolt es kitomorit a megfelelo konyvtarba. Ez az alkalmazas systrayben fut, mig a Launcher.exe-vel lehet a programokat elinditani.
 - Programok automatikus frissitese
 - Manualis frissites
 - Megszakithato folyamatok
 - Frissites a hatterben
Hálózatos aknakeresőUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Kiss Balázs [balageguy@freemail]
A Messengeres aknakeresőhöz hasonló hálózatban játszható játékról lenne szó.
Az aknákat direktben kell megkeresni (tehat aknára kell lépni:)). A program szerverként és kliensként is funkcionál. Az egyik játékos indít egy szervert a másik az ip cím alapján tud csatlakozni.
A cél: hamarabb megtalálni aknák fele+1 darab aknát.
-hátrányban 1szer lehetne egy 5*5ös területet robantani
-cset funkció
-talán:hangok üzenet érkezésekor és akna robbanásakor
(szálakkal megoldva)
TaszkmenedzserUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Mátyás Gergely [csigay2k@freemail]
olyasmi mint a windows-os taskmanagger, csak
hát ugye jobb.
-kilistázza futó folyamatokat: név, felhasználó, CPU használat, memória, +használt modulok, meg minden amit lehet
-lehet majd folyamatot leállítani
-lehet prioritást állítani
+ha minden jól megy grafikont is rajzol a teljesítményről
Knight TourUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Homoki Zoltán [zhomoki@gmail]
Szóval a játék lényege az, hogy egy huszárral végigmenj egy sakktáblán, vagyis minden négyzetet érints, de csak egyszer.
-játék mentés
-tábla méret változtatása
-idő mérése
-best times
TudasnyilvantartasUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
BODORKOS Edit [bodorkos@inf.elte]
Van egy manager, aki uj felhasznalot tud felvenni, megadva e-mail
cimet,azonositojat, nevet(Felhasznalo tabla feltoltese). Van egy Tudas
tabla, amibe adatokat tudunk
felvenni. Egy masik tablaban osszekapcsoljuk, hogy kinek milyen tudasa
van, es milyen szintu. Ezt is feluleten kezeljuk, ezt mar a regisztralt
felhasznalo vegzi.
Tovabba egy kereso feluleten keresni lehet tudas es szint szerint, melynek
eredmenyekeppen kapunk az ilyen tulajdonsagu felhasznalokat.
Egy tovabbi keresesben egy felhasznalo osszes tudasat es szintjet
listazhatjuk ki.
Amennyiben az idombe belefer a tablakat XML-be mentem.
WEB UI (ASP.NET, web controlok)
adatbaziskezeles
XML kezeles
MessengerUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
BOKROS Krisztian [bokroskr@inf.elte]
szerver-kliens alapú chatprogram
-szerver-kliens alkalmazás socket-eken kersztül
-kliens alkalmazásból regisztrálhatunk a szerver adatbázisába
-szerver az userek adataitadat .xml file-ba menti
-regisztrált felhasználók beléphetnek felhasználónevükkel, jelszavukkal a
rendszerbe
-bejelentkezett felhasználók kapcsolatba léphetnek a többi, bejelentkezett
felhasználókkal (azonnali üzeneteket küldhetnek nekik)
SchnapserUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Vadkerti Richárd [varichar@inf.elte]
tcp alapokon kliens-szerver alkalmazás.
Snapszer játék, melyben egy szerver fut, ehhez
csatlakozhatnak a kliensek. Csatlakozás
után lehet játékasztalt létrehozni, vagy csatlakozni egy
még el nem kezdett asztalhoz.
A játék grafikus felületen folyik,
felhasználók képe is látható az asztalon, ha baállították ők.
A játék végeztével ismét asztalt választhatunk.
Szerver:
-max asztalok száma
-szálak az asztalok kezelésére
-pakli kezelése, és vezérlés a felhasználók között.
Kliens:
- megjelenítés grafikus felületen
- IP alapján szerverhez kapcsolódás
- felhasználói profil beállítás (kép, felhasználói név)
- asztal létrehozás
   - 2/3/4 fős
   - hány pontig megy a játék
   -(opcio) felhasználó(k), akire várunk
-asztalhoz csatlakozás
-statisztika megjelenítése(győzelem/vereség mérleg per user)
-esetleg hangok
Space EmpireUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Alagi Gabor [alagi@inf.elte]
Körös űrstratégiai játék. A játék célja az ellenfél bolygóinak elfoglalása a saját bolygókon gyártott különféle hajókkal.
- 2-8 játékos (hotseat)
- Akár 200 bolygóból álló véletlenszerűen generált galaxis
- Különböző hajó típusok (vadászgépek, bombázók, rombolók, cirkálók, stb.)
- Fejleszthető bolygók (termelés és statikus védelmi eszközök)
- Megkezdett játék mentése
Kézilabda menedzserUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Gyula Papp [gyupa2001@yahoo]
Vannak csapatok, a csapatoknak játékosai.
A játékosoknak van posztja, képességei, mezszáma, ...
Van egy bajnokság, ami fordulókból áll. Minden csapat kétszer játszik minden másikkal. (1x otthon, 1x idegenben)
A fordulók meccsekből állnak.
"Különlegességek":
- A meccs lejátszása egy külön dialógusablakban történik. Először a grafikus felületen ki kell választani a saját kezdőcsapatot, majd támadásonként lehet szimulálni. Ekkor a pályán lévő játékosok képességeinek a függvnyében lesz eredményes a csapat. Ha gólt lő a csapatunk, a gólszerző is a képességeknek megfelelően kerül kiszámításra. ...
- Mindenféle statisztikát számon tart a program: a meccs támadások sorozatából áll, és minden támadásnak van egy "befejezése". A befejezés lehet: eladott labda, védett lövés, kaput nem eltaláló lövés, akciógól, 7m-esgól,... A támadások befejezései alapján minden játékosnak kialakul a saját statisztikája. Pl. ha X lövését védi Y, akkor X statisztikájába bekerül a rossz lövés (ezzel a lövőhatékonysága csökken), Y védéseinek a száma pedig nő eggyel. Hasonló módon csapatra nézve is lehet statisztikát számolni.

Játék elején csapat választsa.
Ezután a menübe jutunk. Itt a különböző nézetek közül választhatunk:
- hírek
- játkékosok listája, képességei, statisztikái (hány gólt lőtt, hány lövése volt, hány 7m-est dobott,...)
- tabella
- a bajnokság menetrendje
- statisztikák (legjobb játékosok + csapatok rangsora különböző szempontok alapján
- következő meccs lejátszása