Skip to main content

A .NET Framework és Programozása tárgy honlapja

Go Search
Home
  
.NET > A .NET Framework és Programozása tárgy honlapja > Beadandók 2008/2009 I. félév  

Beadandók 2008/2009 I. félév

Modify settings and columns
  
View: 
Sort by AttachmentsUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
KészítőkFilterRövid leírásFilterFeature listaFilter
FordítóUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Zabb László [zabbl@interware]
Podoski Péterrel készítünk egy "Algoritmus szimulátort", aminek a rám eső részét, a fordítót, szeretném beadandónak elkészíteni.
A fordító parancs objektum tömbre fordít, amit azután futtatni is lehet.
Egy egyszerű felületet szeretnék készíteni még hozzá, amiben megírható, fordítható és lefuttatható a kód.
( A futtatáshoz szűkséges részt Péter készíti. )
A kezelőfelületet WPF -ben tervezem elkészíteni.
- Egy Péterrel együtt tervezett nyelven megírt programkód fordítása
- ( C szerű gyengén típusos nyelv. Felhasználói függvények, vezérlési szerkezetek, lusta kiértékelés, egyszerűbb és összetettebb típusok, operátorok, több forrásfájlra bontható program),
- a program szintaxisfájának testreszabható megjelenítése.
- WPF
JTB Hold'emUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Juhász Tibor [jtb@elte]
Hálózaton keresztül többen játszható Texas Hold'em program. Célja, hogy saját játékokat szervezhesünk, úgy, hogy nem szükséges a játékosoknak egy helyre mennie vagy online pókertermekben tárolni a pénzüket és azok operátoraival egyeztetniük. E célból a program segítséget nyújt arra az esetre, amikor a játékosok úgy döntenek, hogy "igazi pénzre" játszanak.
- cash game játéktípus
- tournament játéktípus
- fix, pot és no limit lehetőség
- vakok/vakszintek beállítása
- tournamentnél re-buy/add-on lehetősége
- tournamentnél nyereményalap, osztoszkodás kezelés
Tunneler UltraUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Tóth-Antal Dávid (továbbiakban TAD) - [tanti.elte@gmail]
Kovács Márton (továbbiakban KM)- [tetra666@gmail]
A Tunneler nevű DOS-ra íródott program .NET-s implementációja és felturbózása, többek között többjátékos móddal, AI-val, hálózattal, kiküszöbölve az eredeti program nehézségeit.
A háttér (pályagenerálás, játék futtatása) - KM
GUI - az indítóképernyő és a játékfelület - KM
AI - TAD
Hálózat - TAD
XML alapú konfiguráció - TAD
GobliinZ 2D platform gameUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Nagy Gyula Antal [n_g_a@inf.elte]
Pénzgyűjtögetős 2d-s platform játék, többféle nehézségi fokozattal, és játék móddal,illetve ellenségekkel.A játék célja megadott mennyiségű pénzérme összegyűjtése.
-Generált pályák,
-extra felvehető módosítók,
-retro hang / grafika, és ésszerű menü
-a 3.5 framework és XNA 3.0 segítségével.
Repülőgépjárat nyilvántartó programUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Dallos László [ryoga@freemail]
Repülőgép járatok útvonalát lehet ezzel a programmal majd nyilvántartani. Megadhatunk városokat a programnak, és azt, hogy ez a város mely más városokkal van összekötve járatokkal. Ezek alapján meg lehet kérdezni tőle, hogy egy városból el lehet-e jutni egy másikba, és ha igen, akkor hány átszállással, és mely városokon keresztül. Az adatokat el lehet menteni, és vissza lehet tölteni.
-járatok nyilvántartása
-útvonalak meghatározása
-grafikus felhasználói felület
-adatok elmentése/újra megnyitása
Thumbtacker - Windows ablakkezelő alkalmazás (C#/.NET/X32)Use SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Kátai Kornél Bálint [chor@elte]
Az alkalmazás globális ablakbeállításokat tesz lehetővé mindent aktív, látható, beregisztrált ablakra.
Az alkalmazás a Settings XML -ben tárolja el az alkalmazás- és
User-szintű beállításokat. Két különálló assembly -ből áll, egy a
Keyboard és Mouse Hook megvalósításához, egy pedig az alkalmazás egyéb logikáit és a hozzá tartozó GUI -t tartalmazza. Tartalmaz saját Control-t. A natív rendszerhívások wrappolt osztályból, jól elválasztott
rétegből történnek.
- TOPMOST beállítása
- Átlátszóság beállítása
- Input fogadásának tiltása
- Minimalizálás a tray -re
- Global hotkey támogatás a szolgáltatások könnyebb elérése érdekében
FileSystemManagerUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
BARNA Imre Barnabas [bib@inf.elte]
Fájlkezelő alkalmazás ("Total Commander-like")
-saját komponenst tartalmaz a panelek megjelenítéshez(tabok kezelése egy panelen belül),
-fájl és könyvtárműveletek(másolás, törlés, áthelyezés, létrehozás - fájl esetén notepad-ban megnyitva),
-könyvtárfa megjelenítése, és  opcionálisan mentése xls-be(ehhez Office.Interop-ot használna),
-egyszerű zip-tömörítőt,
-beállításokat felhasználónként (Isolated Storage-be) menti XML-ben.
Felirat szerkesztőUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Breitenstein Csaba [b_csaba@inf.elte]
Felirat szerkesztő program
-videó lejátszás (directx.AudioVideoPlayback segítségével) 
-felirat eltolása, nyújtása (nem csak az egész feliratra), szöveg módosítása 
-új szöveg beszúrása 
-módosított felirat mentése 
-különböző kódolások támogatása(Latin2, UTF8, ASCII) 
-beállítások mentése XML-be
Perspektíva rajzoló programUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Dávid Vizi [vizidavidx@gmail]
A program egy XML fájlból beolvasott drótvázas testet rajzol ki egy- két- és hárompontos perspektívával. A paraméterek (horizont és iránypontok) megadhatók interaktívan egérrel és számszerűen is. A programból screenshot készíthető, amit több fájlformátumban is ki lehet menteni.
- Egy, két és három iránypontos perspektíva.
- Pillanatfelvétel mentése több fájlformátumban.
- A rajzolás egy kettős pufferelt ablakba történik.
- A test leírása egy XML fájlból töltődik be.
- Iránypontok és horizont kézzel történő megadása.
- Az iránypontok a képernyőn kívülre is helyezhetők.
- Az adatokat igény szerint meg lehet jeleníteni számszerűen is.
Tetris játékUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
AMBRUS Zoltan Gergely [azg@inf.elte]
Egy szokásos tetris játék
- könnyen használható menü
- többféle játékmód
- változatos elemek
- lineárisan gyorsabb játékmenet
- rekordok mentése
Párhuzamos vetítések bemutatásaUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Nimmerfroh Károly [calver@chello]
Adott szöveges fájlban térbeli tárgyak háromszöglistája (*.obj fájlokban). A program ilyen fájlokat soronként feldolgozva épít fel egy geometriai modellt. Ezek után a felhasználó választhat egy tetszőleges típusú párhuzamos vetítést, az esetleges paramétereket is ő adhatja meg, amely alapján a program megjeleníti a tárgyakat (drótváz, szines, árnyalt mód). A program a tárgyakat egy panelra rajzolja ki "Opengl-el". Az OpenGl Api programozása a Tao framework OpenGl wrapperén keresztűl történne.
- *.obj fileok betöltése
- Izometrikus nézet
- Dimetrikus nézet
- Trimetrikus nézet
- Kordináta sikokra vetített nézet
- Kavalier perspektíva
- drótváz modell, árnyalt modell, színes modell
- háttérszín választás
BackgammonUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Ákos György Pfeff [csopimaci@gmail]
A backgammon nevű táblajáték megvalósítása.
- Léphető mezők megjelenítése kezdő, vagy lusta játékosok számára
- Játékmódok:
- 2 játékos egy programban
- 2 játékos 2 programon hálózati kapcsolaton keresztül
- (Ha lesz idő) emberi játékos AI ellen
- Eredmények mentése játékosonként (ki ki ellen hányszor nyert/vesztett) XML fájlban
- Az előadáson bemutatott alkalmazásarchitektúra használata
FastHash Use SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Pánczél Levente [lewyx@inf.elte]
A feladat témája szimultán hash számítás több állomány tartalmára. A program célja, hogy egy megadott fájlcsoportról egyenkénti hash-t számoljon a kiválasztott algoritmussal.
- A program grafikus felületen biztosítja a feladat-lista vezérlését, és a feldolgozás állapotának megjelenítését.
- A program egyszerre (párhuzamosan) több feladat feldolgozását teszi lehetővé.
- Minden feladatból egyszerre csak egy állományt dolgoz fel.
- A program megjeleníti a pillanatnyi össz-sebességet.
- Bármely feladat törölhető futás közben.
- A feladat állhat egy, vagy több állományból is (például részfák formájában).
- Minden állományt csak egyszer dolgoz fel (akkor is, ha több feladatnak a része).
- Dinamikusan szabályozható a párhuzamosan futó feladatok száma (csökkentésekor nincs automatikus kompenzáció).
- A feladatok végrehajtása felfüggeszthető, folytatható, vagy elindításuk kikényszeríthető.
- A program csak egy példányban futhat (a jobb erőforrás-elosztás érdekében).
- A program bezárásakor elmenti a már kiszámított hash értékeket, és legközelebbi indításakor ezen állapotból folytatja a munkát.
- Eredménylista exportálása szöveges- és XML-állományba.
- Feladatok szétbontása, egyesítése.
- FS objektumok hozzáadása, elvétele egy meglévő feladat vonatkozásában.
- Parancssorról indítható új feladat akár a már futó példányban is.
- A .NET-es programok és a Windows szokásaitól eltérően (250 karakter feletti) hosszú elérési utak kezelésének lehetősége.
Software Requirements Organizer: Szoftverkövetelmény-szervezőUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Tibor Tihon [tibortihon@gmail]
Ez a .NET alkalmazás a követelményekkel kapcsolatos, nagyobb szoftverprojektek fejlesztésekor gyakran előforduló problémákat hivatott megoldani: Vagy nincsenek összeírva a követelmények, vagy hogy ha össze is vannak szedve, csak listaszerűen jelennek meg, és így nehezen átláthatóak. A SRO célja, hogy minél inkább leegyszerűsítse a követelmények összeírásának és rendszerezésének folyamatát úgy, hogy az eredmény vizuálisan könnyen áttekinthető legyen, és belőle könnyedén lehesen architektúrát tervezni. Cél, hogy a követelmények összeírása egy cseppet se legyen teher a programozónak (mert akkor neki se áll).
* A követelmények csoportjait dobozok jelképezik.
* A követelményeket többféle csoportosításban, azaz többféle nézetben lehet megtekinteni.
* A követelmények nem feltétlenül tartoznak egy-egy csoportba, és egy nézetben legfeljebb egy adott csoportba tartozhatnak.
* A követelmények listája ezért külön panelen megjelenik. A követelmények itt kijelölhetőek, törölhetőek, módosíthatóak, új követelményeket lehet hozzáadni, de a csoportokon belülről is el lehet végezni ezeket a műveleteket.
* A követelmények fa struktúrában egymásba ágyazhatóak.
* Az egymástól funkcionálisan függő követelménycsoportok összeköthetőek.
* Új követelmény hozzáadása, létezők módosítása a lehető legintuitívabb módon, minél kevesebb kattintással érhető el.
* A követelménycsoportok is egymásba ágyazhatóak, hierarchia szervezhető belőlük. Ezt egy külön panelen egy fában is meg lehet nézni.
* Az osztálydiagramtól eltérően a követelmények megnevezésére semmilyen megkötés nincs, ugyanis a követelmények leírása lehet egy-egy mondat is.
* Működik a kivágás/másolás/beillesztés funkció az egyes elemekre.
* A követelményeket drag&drop módszerrel (is) át lehet húzni az egyik csoportból a másikba, illetve adott csoportban a sorrendjüket is meg lehet változtatni.
* A követelménycsoportok helyzete a nézetben változtatható drag&drop módszerrel.
* A létrehozott projekt elmenthető, betölthető. (XML formátummal)
* A dobozok megjelenését lehet szabáyozni, a létrehozott skinek elmenthetőek/betölthetőek. (szintén XML formátummal)
Technológiai megjegyzés:
* A követelménycsoportot egyéni vezérlő valósítja meg.
Megjegyzés:
* A fent leírt funkciólista kissé módosulhat, ha kiderül, hogy a megfogalmazott célkitűzéseket másként jobban lehet teljesíteni.
Struktogram SzerkesztőUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Vörösházi Attila [v_attila@inf.elte]
A program segítségével egy vagy több struktogramot lehet létrehozni, szerkeszteni, menteni.
-Struktogram létrehozása
-Elem (ciklus, elágazás, utasítás, beágyazott struktogram) hozzáadása a struktogramhoz
-Elem szerkesztése (méret, betűtípus stb. változtatása)
-Stroktogram (vagy struktogramok)  mentése (Xml-be vagy képként)
-Mentett struktogram megnyitása szerkesztésre
-Stuktogram nyomtatása
Legyen Ön is MilliomosUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Dorián Batha [kacsi333@gmail]
A jól ismert játék számítógépes szimulációja. A cél a 40Millió megnyerése, melyhez három segítség is igénybe vehető.
-Új játék lehetősége
-Megállás lehetősége
-Toplista megtekintése (mely folyamatosan frissül)
-Segítségek igénybevétele
Hálózatos űrszimulátorUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Faragó Bálint
Nagy Ákos [akosnagy9@hotmail]
A régi NetWars nyomdokain haladó többrésztvevős hálózati játék. A játék célja a többi játékos űrhajójának megsemmisítése.
-Játéklogika, Grafika (in-game & gui render): Ákos
-Hálózat: közös
-Grafika (spec. effektek), fizika: Bálint
vektorgrafikus rajzprogramUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Péter Halász [wotan83@gmail]
A windows-os painthez hasonló rajzprogram, azzal a különbséggel hogy itt az alakzatok vektorosan vannak eltárolva és így különböző transzformációkat hajthatunk rajuk végre.
1. alakzatok rajzolása (kör, négyzet, vonal, berzier görbe, saját vonal)
2. szín választás (saját szín keverés)
3. rajzolta alkazatok transzormálása (bagyítás, fogragtás, eltolás)
4. undo és redo művelet
5. vonal vastagág belállíása
6. vonal kitöltés beállítása
7. zárt alkzat belsjének beszínezése
MOLA Image DisplayerUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Várady Tamás [tvarady@elte]
A program a MOLA magassági térképe alapján virtuális 3D tájképet generál a Marsról.
DirectX framework használata
3D-s objektumok (kamera, landscape, fény, saját objektumok) támogatása
saját osztályokban
Kamera nézőpontjának beállítása egérrel
Kamera mozgatása billentyűzettel (előre-hátra-balra-jobbra, fel-le)
Minimap (a magassági térkép alapján)
Minimális textúrázás magassági szintenként
Globális fény, a fény irányának beállítása billentyűzettel
További (lokális) fényforrások elhelyezhetősége (fájlból)
Saját objektumok hozzáadása vertex és material data alapján (fájlból)
NewsReaderUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Torok Balazs [torokb@inf.elte]
RSS feedekre lehet feliratkozni. Az adott csatornakat a program lekerdezi. Az egyes hireket kepes megjeleniteni elonezetben, illetve a teljes hirt egy kulso bongeszoben.
- Tobb felhasznalo/profil tamogatasa.
- Az egyes beallitasok mentese.
- Konfiguralhato, hogy melyik kulso bongeszot hasznalja.
Film katalógus programUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Bándoli Róbert [bandolir@gmail]
Filmeket cd és dvd szerint katalogizáljuk és kölcsönadások nyilvántartása.
-filmek nyilvántartása
-kölcsönadások nyilvántartása
-grafikus felhasználói felület
-lista elmentése/újra megnyitása /nyomtatáysa
-WPF-es felület
GuiLibUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Máté Kovács [kovmat86@gmail]
Saját fejlesztésű GUI kezelő könyvtár, amely képes pár egyszerű controlt megjeleníteni és a róluk érkező üzeneteket kezelni. A megjelenítés egy interface-n keresztül működik, melynek többféle implementációja létezhet, így például különféle grafikus motorok segítségével is kirajzolhatjuk a GUI elemeket.
A GuiLib-hez két tesztalkalmazás készül: az egyik egy Windows Form-os vizuális Gui tervező, a másik egy XNA-s játékprogram, ami egy ilyen GUI-t használ.
- kezelt controlok: Label, GroupBox, Combobox, PushButton
- GUI mentése/betöltése XML-fájllal
- a kirajzoló interface-hez kétféle különböző implementáció (Windows Form, XNA)
- vizuális GUI szerkesztő: control-ok pozícionálása, méretezése, csoportba rendezése ...
- példaalkalmazás: a GUI kezelése
Hős szimulációs programUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Rábolt Oszkár [oszi@caesar.elte]
Egy virtuális hős mindennapjait párhuzamos
folyamatokkal szimuláló program, amelyet grafikus felületen
követhetünk végig.
.Grafikus felület
.Szimuláció valós idejű nyomonkövetése képekkel/animációval
.A felhasználó beleszólhat a szimulációba
.A szimulációt elindíthatja, megszakíthatja
ImageViewerUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Dudás Róbert [dudi@inf.elte]
Egy olyan képnézegető program, amely a képeket egy adatbázisból veszi. A képek mellett a képekről tárolt egyéb adatokat is megjeleníti az alkalmazás. A tartalmat a lokális gépről vagy ws híváson keresztül egy távoli gépről kapja. Lehetőség van nagyításra, kicsinyítésre, scrollozásra, strechelésre, legjobb elhelyezés kiválasztására, ill. szűrhetünk a képekre, amelyet egy sql query varázsló segítségével tehetünk meg.
Az alkalmazás leginkább térinformatikához használható.
- vastag kliens
- ws hívás
- képek és adatok megjelenítése
- képek nagyítása, kicsinyítése, görgetése (scroll), vonszolása (pan), legjobb elhelyezése (fit to page), nyújtása (strech)
- dinamikus szűrés
Mozipénztár kezelő programUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Garai Gergely [seweren.@gmail]
Mozipénztár kezelő program
- jelszóellenőrzős belépés
- mozifilmek, mozitermek, mozielőadások teljeskörű karbantarthatósága gridview-k és vezérlők segítségével.
- jegyfoglalások adatbázis alapú kezelése
- grafikus felhasználói felület (menürendszer, kattintós helyfoglalás, stb.) WPF segítségével.
dr. Rodopszin Laboratoires - Raktárnyilvántartó program 2009Use SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Tóth András Dániel [andras@oneheadedman]
Egy szalagavatókra/bálokra és egyéni megrendelésekre specializált ruhakölcsönző raktárkezelő adatbázisa. Az adatbázist MSSQLben rakom össze
- komplex rendeléseket is kezelni képes adatbázis-séma. Ilyen komplex rendelés lehet, ha mondjuk egy fő egy csoportos rendelésből megveszi a ruhát, a többiekkel ellentétben
   - a rendelés miatt kintlévő ruhák heti órarend-szerű nézete
   - a véletlen kilépésék miatt fellépő adatveszteségek csökkentése kilépési figyelmeztetésekkel ("Biztos, hogy mentés nélkül kilép?")
   - EAF IV-ből és a való életből megszokott adatok (pl. a primary key konkrét értéke) elrejtése és automatikus karbantartása
   - ergonomikus beviteli felület a legtipikusabb felhasználásokra (pl.
ha valaki frakkot rendel, akkor a technikailag két különböző ruhadarab (kabát és nadrág) egymás mellett "egy TAB-nyira" szerepeljen)
Popup blokkolós BöngészőUse SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
Szalontai Ádám (szalontaiadam@gmail)
Egy böngésző általános funkcióit megvalósító program
-AxSHDocVw.AxWebBrowser COM-os összetevöt használom
-a böngésző csinál history-t egy fájlba,és a legördülő menüben írja ezt ki(azaz ha bezárom a böngészőt is megmarad miket néztem)
-szokásos stop,refresh,home gombok
-előre,vissza gombok legördülő menükkel,ahol ez eddig nézett oldalak vannak
-többlapos böngészés,mint új IE v FF alatt
-popup ablakok blokkolása